שנת מדרשה – תורה לשמה

הקדמה

מציאות החיים המורכבת לה אנו נחשפים דורשת מאיתנו כוחות נפש אדירים שנכונים לכל התמודדות. המיתרנות, הצבת סימן שאלה ענק סביב המשפחה והבית היהודי, הריקנות, אידיאולוגיות מעוותות החוסות במעטה ה'ספרות והתרבות' והסחף החברתי (באיצטלה אידיאולוגית פוסט מודרנית) המנוכר לעולם ערכי בעל תוכן ומשמעות. מחלחלים לאיטם וקונים להם מקום גם בלבן של בוגרות האולפנות והתיכונים הדתיים. הספקות, אי הבהירות, התהיות שמלוים את הבנות נוכח גלים עכורים אלה הם רבים. לימוד במדרשה שהיה למותרות הפך לחלק גדול מהבנות לצורך קיומי.

תורת חיים וחיים של תורה

מדרשת שילת מחנכת את תלמידותיה לחיים ערכיים מיתוך תורה שההלכה היא השורה העליונה והתחתונה בהם. בשנת מדרשה זו מוצאות הבנות מענה לתהיותיהן מחד, ובונות עולם אמוני המתווה קריאת כיוון לקראת 'החיים' מאידך.

המדרשה קבעה לה כיעד חינוכי לסייע לבנות לעבור תהליך הבונה את אישיותן וסולל את דרכן מנקודת מבטן המיוחדת והמייחדת כל אחת. לשם כך מלוה את הבנות צוות מסור של אנשי תורה, חינוך ומקצוע הקשוב לרחשי ליבן של הבנות ביעוץ, הדרכה והכוונה.

בשנה זו מבררות הבנות בירור אמיתי ועמוק את ערכי הנצח של עם ישראל מיתוך לימוד תורה למגמותיו, גווניו ותחומיו השונים. בירור זה המופנם מצמיח אישיות בשלה יותר, חזקה יותר, אמיתית יותר וכדבריהן של הבנות: "בסופו של תהליך נולדנו מחדש" או "קיבלנו את חיינו במתנה".

נושאי השיעורים והסדרים: אמונה, הלכה, מידות ומוסר, תנ"ך, חסידות, תפילה, עבודת הנפש ועוד.

"המשפחה היא אבן השתיה לכל הצלחה לאומית!"

ציטטה זו (מדברי הרש"ר הירש) מבטאת דגל מרכזי אותו נושאת בגאון המדרשה בדרכה החינוכית. מדרשת שילת השיקה תוכנית חינוכית ייחודית ללימוד הנושאים הקשורים לבנין הבית היהודי.

תוכנית הנלמדת בסדנאות המועברות ע"י אנשי תורה ומקצוע בקבוצות קטנות שמבררות ומלבנות את כלל הנושאים הנוגעים למשפחה מכל כיוון אפשרי, מעבר לתוכנית שיעורים שנתית הניתנת ע"י ראש המדרשה. בימים בהם המשפחה ניצבת בצילו של סימן שאלה גדול וקיומה מוטל בספק, קמה מדרשת שילת וגם ניצבה ברוממה את קרן המשפחה והבית היהודי ובהציבה ערך זה כמרכז וכבסיס, כאמצעי וכמטרה.

ייחודה של המדרשה

תוכנית הלימודים המיוחדת שנסקרה זה מכבר בקצרה, הצוות החינוכי המלווה באופן אישי כל תלמידה, מגמתינו החינוכית לעבור תהליך ולא רכישת ידע בלבד, מיקומה של המדרשה בישוב צעיר, חלוצי ואידיאליסטי, השיעורים מועברים ע"י צוות מגוון ומנוסה, תורת חיים ולא ארטילאית ומנותקת הדורשת: "וכאשר תקום מן הספר תחפש באשר למדת אם יש בו דבר אשר תוכל לקיימו" (אגרת הרמב"ן).

מסגרת הלימוד

מיום ראשון בשבוע ועד ליום שישי בבוקר משמונה וחצי בבוקר ועד לאחת עשרה בלילה.

למעלה מעשר שבתות בשנה נשארות  הבנות במדרשה. ואחת לחודש וחצי יוצאת המדרשה לטיולים וסיורי תנ"ך ברחבי הארץ.

תרומה לקהילה

מידי שבוע מוקדש אחר צהריים אחד להתדבות בקהילה. ההתנדבות נעשית בשיתוף מחלקות הרווחה במועצות. הבנות מתנדבות בישובי הסביבה ומסייעות לקשישים, לעולים, לילדים לקויי למידה, למשפחות מצוקה בתחומי עשיה שונים.

שיעורים אחרונים

הרב שי גרין

שות חבד

י"א טבת התשע"ט

הרבנית אתי אלסטר

המשך מסירות ללימוד תורה

י"א טבת התשע"ט

הרבנית אתי אלסטר

מסירות ללימוד תורה

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

תפילה – שכל מול רגש

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

משמעות התפילה לציבור

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

קביעות מקום התפילה

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

זוגיות 3

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

זוגיות 2

י"א טבת התשע"ט

הרב שי גרין

זוגיות 1

י"א טבת התשע"ט

הרב אלי גרין

כוזרי 5

י"א טבת התשע"ט

הרב אלי גרין

כוזרי 4

י"א טבת התשע"ט

הרב אלי גרין

כוזרי 3

י"א טבת התשע"ט

השארי פרטים ונחזור אליך בהקדם